fredag, mai 12, 2006

Uforståelige musikktips?

I dag tenkte jeg at jeg skulle gi dere en smakebit av min finurlige og varierende musikksmak. For all del, jeg påstår ikke at jeg har en fantastisk smak, men dere skal få et megalite innblikk!

Har du noen gang hørt på musikk med en helt uforståelig tekst, men allikevel med en fengende melodi?? Svaret er helt sikker ja, men om du har hørt noe særlig på nederlandsk musikk er vel ikke så sikkert…

Uansett så tar dagens sangtips oss sannsynligvis inn i nederlandsk sang og kulturliv med innslag av parodier på utenlandske sanger…

Gjør deg klar til fengende rytmer, og uforståelig og sikkert genial tekst…med forbehold!
Hans Kristian`s samling av uforståelige sanger presenterer:
-De Sjonnies [Blauw van de sangria]
-De Sjonnies- Porompompero
-De sjonnies - zwemmen zonder slip


For å si det slik, så lover jeg ingenting…
=)

11 Kommentarer:

Klokken 8:46 p.m. , Blogger Karen sa ...

Jaha? Du høre altså på dette? Ke slags sjanger e det?... Hørtes jo spannande ut:P Greit me noge veldig alternativt innen musikken ja..!

 
Klokken 8:57 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

hehe..hørre å hørre..sånn av å te jaffal.. :P...å sjanger..hmm..d spørmålet må eg nok tenka litt mer på...:P
Det trenge jo ikkje å ver så v e l d i g alternativt då! :P
=)

 
Klokken 3:09 a.m. , Blogger Sindre sa ...

Hans, du e syk!! Uff, har ennå mareritt etter Østerriketuren når eg lånte mp3-spilleren din og sovnet til den STYGGE nederlandske musikken din! Hmpf!! :P

få heller tak i det nye red hot chili peppers albummet du Hans! ;)

 
Klokken 5:01 p.m. , Blogger Karoline sa ...

so sindre, du e ikkje enn ekta RHCP fan, du har tross alt STJÅLE d nyaste albume deiras fra internett.... Eg derimot, eg fekk d av mamma den dagen d kom ud:D *moahaha* ;)

Hansi: Kos deg me musikken din du å ikkje hørr på sånne tjuva så sindre;) :) :P

 
Klokken 3:44 a.m. , Blogger Thomas sa ...

Karoline: Vedder på at morra di stjal den cd'en jeg...

Hansi: Syke menneske.

Karen: Nei, ikke greit med noe VELDIG alternativt.

Sindre: Stå på!

=)

 
Klokken 12:25 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

Sindre: eg lige å tru at du likte d litt egentlig, men tør bare ikkje inrømma d! ;)

Karoline:Eg kose meg me musikken min uansett ke fålk seie!
=)

Thomas: takk, sette pris på alle positive kommentara =)..menne har du någen gang hørt nederlandsk musikk? (bare sånn at du har grunnlag for å sei d du seie )
=)

 
Klokken 1:32 p.m. , Blogger Karoline sa ...

sæææææææli thomas:P eg komme fra enn litt bere familie enn som så.. :P Mamma e ikkje nogen kriminell:P
hehehe;)... så ja, Eg vannt!

 
Klokken 2:54 p.m. , Blogger Karen sa ...

Sindre, tyv? Eg visste d heila tidå..

RHCP e ganske bra... men å stjela d e jo litt vel gale!

 
Klokken 11:10 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

fy fy Sindre :P

 
Klokken 11:56 p.m. , Blogger Leiv Magnus sa ...

Hvem gidder egentlig å høre på RHCP? Alle sangene deres er helt like (nesten). Dessuten er stemmen til vokalisten ekstremt lett å gå lei. Meget ensidig stemme. Den eneste låta jeg skal gi de kred for er Road Trippin.

 
Klokken 5:20 p.m. , Blogger Thomas sa ...

Hans: Ja, jeg har noen boybandsanger fra Nederland...

Gunther: Det er faktisk ganske mange som gidder høre på RHCP!!
Men jeg kan si meg delvis enig i det du sier. Det kan bli litt mye av det samme!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden