søndag, mai 21, 2006


Dill og dall, mest dall...-->Med innslag av seriøsitet

Ja vel, så satt jeg her igjen, ganske trøtt egentlig, men har allikevel dråpen energi nok til å kunne skrive ned et par ord.

Det er lørdags kveld, eller du kan si at det er søndags morgen, valget er ditt. Uansett så har jeg nettopp komt inn døren i mitt kjære hjem.

Tenker egentlig på om dette blir en post eller om det blir en samling av håpløse setninger som bare forsvinner ut i evigheten. Håper selvfølgelig det blir det første, men det er det ikke opp til meg å vurdere.

Uansett så har jeg valgt å ta for meg akkurat fredagen i går og denne lørdagen i vakre mai. Innholdet skal nemlig akkurat du få vite, men bare viss du samler energi nok til å lese litt til.

Fredagen.. Jo jeg hadde ”studiedag”, hørres veldig greit ut, jess endelig fridag!! Men jeg prøvde å bruke den litt konstruktivt. Planen var først et slags sikkerhetskurs på Lode trafikkskole i Sandnes kl 8, med litt for lite dvale i forveien føltes dette utrolig hardt, men jeg var presis. Faktisk satt jeg på ruten en halvtime å saumfaret aviser etter noe interessant å lese i før jeg skulle ha kurset. For å være helt ærlig så husker jeg ikke Laffen på baksiden av Vg en gang. Jaja.. Etter det tok jeg toget til Hillevåg. Her skulle jeg klare å lete meg fram til ”Øye”. Litt praktisk informasjon må dere kanskje ha, for jeg reiser ikke inn til Hillevåg for ingenting. På ”Øyet” som er en ”øyenlege klinikk” skulle jeg sjekke øynene for arvelige baskelusker å andre uhumskheter. Her skulle jeg også treffe søsknene mine og mor, som også på samme oppdrag. Etter og ha kommet igjennom en basic synstest, tok øyenlegedama og bedøvde øynene mine, føltes ganske rart egentlig. Følelsen var litt sånn ubeskrivelig, men etter 5 minutter med "innsprøytning" av lys i forskjellige farger inn i mine øyne, konstaterte hun at alt var bra, men at jeg hadde litt mye blod i øynene. Jeg velger å se på det som positivt.

For å ikke kjede livet av mine forhåpentlige lesere går jeg litt fortere fremover. Nærmere sagt på vei til fotball trening på Sunhill (Solås), enda nærmere; på sykkel på høyre side av figgjoelva (viss du er på vei mot Kristiansand.) Været var helt ok, inntil regnet selvfølgelig måtte komme i form av små avkjølende dråper som formerte seg til en liten byge. Jeg irriterte meg egentlig temmelig mye over det, litt irriterende å bli blaut før treninga skulle begynne, så jeg ba en liten fin bønn om at dette skulle stanse. Og ja, jeg fikk et kraftig bønnesvar, 2 og et halvt sekund etter pisket regnet ned i fossende mengder. Jaja, det måtte av en eller en annen grunn vært meningen. Men jeg brydde meg egentlig ikke så mye om det, jeg lo litt for meg selv og syklet dassblaut opp til Solås.

Etter treningen var ferdig, bar det hjem til varm dysj og energioppfylling i form av speilegg. Så satt jeg igjen på sykkelsetet, men denne gangen på vei mot Bedehuset og Krik – avslutning. Må bare nevne at regnet nå hadde stoppet opp, en fryktelig klisje som bedre seint enn aldri passer kanskje bra..

Krik avslutinga hadde det meste; is, brus, sosialt samvær, chips, oboy, nonstop, kjekke syvende klassinger, (kjekke ledere selvfølgelig ), litt for mye energi som ble brukt til å få isen på gulvet, diplomutdeling, flashing,smil, latter,alvor, konkurranser, musikkultur i form av Idol og en del til. (må presisere at rekkefølgen ikke har noe å si)

Men det aller beste som skjedde denne kvelden, nemlig det som satt den største nonstoppen på toppen av isen! Det var at 2 av deltakerne på Krik sa at de hadde blitt kristne i løpet av dette året. Jeg tror alle vi som er ledere fikk kraftige frysninger og en sinnssyk god følelse inni oss!! Vi ser dermed resultater av det vi er med på å gjøre, og det gir en utrolig ny energi og motivasjon for tiden fremover! =)

Ellers ble resten av kvelden også tilbrakt på Bedehuset. Stemningen var god og det var bra med folk, selv om Aleksander vant Idol + at jeg tapte siste runde biljard mot Bjørnar, knepent!. En deilig kveld! Oi.. på hjemveien i mørket så jeg forresten et piggsvin, det er lenge siden sist det!

Off, har enda ikke komt til lørdag, og øynene mine er i ferd ved å ta kvelden.. Ahh..jeg tar en oppsummering .. :P

* Våkner halv elleve, sikkert flere måneder siden jeg har såvet så lenge!
* Etter frokost gjør jeg langrenn ski og telemark ski klar til ny og ventende sesong, skulle egentlig ha gjort det for leeenge siden!
* En forferdelig stor skuffelse å se Ålgård tape mot Kopervik. Ser framover, ikke mer å si! ;-)
* Kvelden tilbringes ute på bondelandet, nærmere sagt Taksdal sammen med noen venner. Vi spiller krokket på plenen utenfor, og maken te aggressiv krokket har jeg ikke spilt! Kulene spratt og fløy over alt, akkurat som golf. Det hjelper heller ikke at det er vågal(n)e bønder jeg spiller mot. Skadeomfanget ute på Jæren lørdags kveld, ble begrenset til en nesten knust vindusrute (bare det ene laget ble knust i et litt sleivslag) og en ødelagt kule. Jeg tror egentlig vi var heldige for at det ikke var verre…PS! Petter sa at jeg også måtte nevne at en av kulene snirtet hodet hans...jaja! :P Kvelden ble avsluttet med film, taxi 3, litt søvn under filmen, pizza og snacks.

Hmm.. lurer litt på om noen gidder å lese så langt som dette….jaja. Uansett så er jeg utrolig trøtt, på grensen til å være meget overtrøtt, mor begynner også å mase, så jeg har egentlig et luksus –valg. --> Søvn!

**Hva er forskjellen på dill og dall mon tro?

God natt
=)

6 Kommentarer:

Klokken 11:24 p.m. , Blogger Thomas sa ...

Hørres ut som du har det bra! =)
Bønder ass!

Stå på videre. Du er digg! =)

 
Klokken 8:38 p.m. , Blogger Sindre sa ...

Fett fett, som Thomas sa, stå på Hans, selv om du hører på nederlandsk musikk :P

 
Klokken 11:15 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

hehe...
Dokke e digg! ;)

Åja..Sindre...sette veldi pris på at du akseptere den subjektive musikk smagen min!
=)

 
Klokken 4:03 p.m. , Blogger Karen sa ...

Nå har eg lest alt, og jeg er meget imponert over dine skriveferdigheter så seint på kveldingå! Du e ein jysla kjekke kar Hansiboy, og eg e gla i deg!
Uansett, idol-alex vant bare pga av idolsangen asså.. isje mer enn det:D

 
Klokken 11:11 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

hehe..veldi kjekt å hørra! :)
Gla ideg og Karen!
Du e ei råe jenta!!
=)

 
Klokken 6:10 a.m. , Anonymous Anonym sa ...

Was surfing the net loking for some ski rental and I came upon your site and I was impressed by the quality of content you have. Keep up the awesome job. I will be bookmarking you right now.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden