torsdag, november 09, 2006

Feberfantasier




Det er leit, det er teit og ikke minst kjedelig å være syk, særlig for en som ikke liker å sitte helt stille med beina. Jeg har i de siste dagene vært overfalt av mystifistiske basselusker som for det meste av tiden velger å holde seg borte fra kroppen min, noe som jeg er veldig tilfreds med. Men heldigvis begynner disse små basseluskene å kapitulere, motstandskreftene og antistoffene begynner med andre ord å gjøre jobben sin skikkelig. Jeg begynte selv å lure på om de hadde tatt en velfortjent juleferie, men heldigvis tok jeg feil. Helt tipp topp frisk er jeg ikke, men på god vei.

Så var det de her feberfantasigreiene..

Jeg har vært offer for denne galskapen, som ”stjeler” skjønnhetsøvnen midt på natten, eller midt på dagen. Og forsåvidt kan det skje uten at du sover også, du bare ligger på sofaen med litt over 37.5 varmegrader i kroppen og ser i taket. Det krever ikke så mye ser du..

På mandag var jeg slapp, og kroppen ville ikke det jeg ville, eller ingen ville noen ting rett å slett. Energi fantes rett å slett ikke. Okei, vi snakker om spysjuke. æsj. Nok om det. Jeg hadde feber, og jeg visste hva jeg kunne risikere. Da jeg lukket øynene for å sove, startet plutselig musikken å tromme i øret, dette selv om koss settet og mp3spilleren var metersvis unna. Inni hodet surret tanker og masse finurlige greier.

Natt til onsdag, var ikke helt bedre, selv om formen gradvis ble bedre ville ikke feberen gi seg. Og det betydde et nytt inntog i fantasiens finurligheter. På programmet mellom 23 .00 – 3.00 var det kommunebudsjettet og reaksjoner som fikk sin plass i tankene. Jeg jobbet også med raset på E39, men jeg kom ikke fram til noen løsning på verken budsjettet eller raset på E39.Og da ble jeg frustrert, jeg satt bom fast og hadde ingen framgang. Etter det kan jeg ikke huske noe. Jeg regner med at jeg fikk meg litt skikkelig søvn jaffal.

Det er ikke bare på disse tilbakestående dagene i denne uken jeg har hatt ”feberfantasier” , jeg husker også at jeg for et år side følte at jeg fløy ut av egen kropp og så meg selv liggende å sove på sofaen fra luften.

Feberfantasier kan vel være alt mulig egentlig; spennende, kjedelig, irriterende, interessant, mystisk, morsomt osv. For min del føler jeg at de litt mer negative adjektivene passer best.

Jeg regner med og tror at jeg ikke er helt gal! Nå er jaffal feberen vekke, og det er deilig å tenke på at det forhåpentligvis lenge til jeg må jobbe med et kommunebudsjett midt på natten.

Har du opplevd noe lignende? Fortell!


Ellers så håper jeg at du har en fiiin dag! 

9 Kommentarer:

Klokken 7:03 p.m. , Blogger Emo sa ...

hehe..... morsomt!
vet kos d e! Bare jeg pleier å få feberfanatsier uten å ha feber..... ikke spør hvorfor

 
Klokken 10:38 p.m. , Blogger Kristine sa ...

har aldri hatt feberfantasier å d e eg veldi gla for.. suns d virke skummelt eg..
søsterå mi ser allti store edderkoppar øvealt når hu har feber :/

 
Klokken 11:55 p.m. , Blogger Frøken Blond sa ...

heisann! så bra blogg du har!

har aldri opplevd det med feberfantasier før, men det høres ikke akkurat så veldig fristende ut!
er syk selv nå, så jeg skjønner hvordan du har det.. God bedring:)

 
Klokken 10:44 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

basselusker! haha, bare lenge siå eg hadde hørt ordet:P

 
Klokken 7:05 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

magnus: hehe,någe rart e d jaffal

kristine: då har du någe å se fram te :p, d må jo opplevas!

Kristine: Takk! Kjekt at du tar turen innom :)God bedring til deg og!

Bjarte: hehe:)

 
Klokken 7:17 p.m. , Blogger Fartein sa ...

kofår maggi?

 
Klokken 3:29 p.m. , Blogger Sindre sa ...

hehe, jaja, trist hans:P jeg har ikke feberfantasier

 
Klokken 4:24 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

egentlig e d jo litt trist for deg, du har jo tross alt gått glipp av någe;)
men takk for medfølelsen du!

 
Klokken 6:12 p.m. , Blogger Karoline sa ...

haha, løje! lillebroren min hadde feberfantasi.. han såg nøkler som fløy rundt i rommet + någen menn som hadde brytekamp.. og eg satt på siå han og måtte holda meg fra å le.. tror aldri eg har hatt feberfantasi, men eg misunne ikkje di så har/har hatt det akkurat!..

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden