mandag, mars 19, 2007

Tikken, eg har ann!

"Hver spiller starter med å skrive seks rare ting om seg selv. Bloggere som blir “tatt” må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som “har den”, og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt “tatt”, og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon."

1) I og ½ år gammel snubler jeg i peisen og mister venstre fortann, bare etter ½ halvt år på egne bein. Helt frem til jeg begynner på barneskolen er jeg tannløs og en glad gutt. I en fotballkamp på Vaulen 17 år senere får jeg en albue i munnen, og knekker roten i venstre fortann. Jeg slipper heldigvis med skrekken denne gangen, og får ha tannen festet som pynt inntil videre. Denne gangen vil ikke kroppen produsere en egen tann, så den må kjøpes etter hvert. Men jeg lever jo!

2) Når jeg var liten hadde jeg krøllet langt hår. Jeg likte godt å lukte i håret (liker det ennå?), og håret har fasinert meg siden den gang. Sjekkereplikken til jenter var etter som jeg ble noen år eldre: ” Kan eg lokta/ta i håret ditt?” Den ble avslått gang på gang, men bestemor var alltid snill.

3) Før en guttelagsleir til Tonstali stjal jeg godteri på Statoil. Menyen var Stratos og hubba bubba. Jeg tror jeg må ha vært sånn ca. 8 år. Jeg var til og med for liten for å være med på leiren, men far var leder så jeg fikk være med.

4) Jeg er en storspiser av kald pizza på søndags morgener. Med visse unntak med grøt. (Bare med sukker!)

5) Da vi var mindre lekte Petter, Trine og jeg dag inn og ut i skogen. Vi hadde en hel landsby, med fengsel, butikker, tisseplass, klippe, kongeslott, utskiktspost, brønn og vannhytte. Petter var konge, og jeg var butikkeier og slave for ham. Jeg måtte gå rundt å sope rundt hyttene, og ble også pisket.

6) Jeg har funnet ut at jeg kan mumle og sånt. Av og til kommer det ut andre ting enn det egentlig skal, men jeg håper dere er glade i meg for det.

Og så noen morsomme hendelser denne vakre mandagen. Eller er det litt ondt og si morsomt?
Uansett, jeg var på vei til direktebussholdeplassen ved Kongeparken. I det jeg går på brua ser jeg en hvit stor varebil svinge ned fra Kongeparken og til venstre. Det vil si at han svinger ned mot avkjøringen fra E39. Det vil altså si der du egentlig kjører når du svinger av E39 (mot sandnes) og opp mot Kongsgata/Kongeparken. Men denne bilen ville visst skille seg ut, og jeg kan rett og slett ikke forstå helt hva som foregår. I mote den hvite bilen kommer en av RISAs lastebiler, som på naturlig vis svinger inn på avkjørsfeltet opp mot Kongeparken. Men der kommer jo den hvite tullingen i mot! Heldigvis innser den hvite varebilen at slaget er tapt, og den må oppføre seg som en normal alminnelig bil. Sjåføren av den hvite bilen setter den i revers og kjører bånn gass bakover mot rundkjøringen oppe ved Kinarestauranten. Faren er over, og ja, det var polakker.
Livet er ikke lett.

Det neste som hender er at jeg står å spiller biljard i kantina mot en i klassen. Plutselig under spillet hører vi noe som braker kraftig ute i gangen. Jeg går ut i stor forundrelse og finner en mann ligge halvveis forskrekket/lamslått på gulvet (jeg overdriver kanskje en smule), mens en arbeidskollega står på siden og ler. Jeg spør om det går bra, og den lamslåtte svarer ja litt nølende, mens den andre bare smiler. Det skal sies at vedkommende som havnet på gulvet hadde en stor kasse med bakervarer i hendene i det ulykken inntraff. Ingen bakevarer havnet på gulvet, men jeg tror kassen havnet oppå han. Respekt!

Livet er ikke alltid kjedlig ass

6 Kommentarer:

Klokken 3:50 p.m. , Blogger Trine sa ...

Eg måtte trekka på smilebånne! Du e kul! D e ikkje allit liga lett å vr polakk.

Mn allar fust blei eg sint/lei mg! Eg va kje bare av å t me i skogen, eg va masse me! Halo, skogen va jo min andre heim på dn tiå! Eg fekk jo bu me dg!

Åsså glømte du å nevna peisen me piba så me lagte!

MEMORIES!!=)

 
Klokken 5:15 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

Wow, eg tror eg må laga en heile post av hyttene.

Ja, du har nok rett, eg begynne å bli gammal å glemsk.(eg ska retta litt)

Huske du kofferten me fekk av far din?

Gode minner ja:)

 
Klokken 9:05 p.m. , Blogger rfvew sa ...

Hansi, eg hadde aldri trudd at du hadde stjelt noge. Nå e ihvertfallalt mulig.

Men elles så er det ikkje lett og være polakk i Norge

 
Klokken 4:33 p.m. , Blogger Trine sa ...

Takk Hans! D betyr masse får mg!

Såklart huske eg kofferten! Me hadde jo adle penganne åppi dn.. Adle daj dr blåe greiene så me fekk av far t Petter.(elle, så Petter fekk;P) Lure egentli på keffår han va konge?!

Du va uannsitt så evigt snille at me bare udnytta dg.. Heh, ahhh, d va så sinnsjukt goe tie!

Huske du fårressen vannhyttå? Dn rulte me jo! Har bilde av mg å dg, så står dr fårnødde itte me he klart å kobla t kranen i vattene. koss sørenklarte me d?

 
Klokken 3:16 p.m. , Blogger Karen sa ...

javel slave, det hørtes jammen kjekt ut å ver deg asså:D Du e jammen grei

 
Klokken 10:20 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Eg og vil piska deg.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden