torsdag, januar 18, 2007

No kjem ann!

Kall meg gjerne desperat, fjosk, tosk, ånnas eller bare smart. Nå har jeg faktisk fått den virkelige, la meg si det så klisjèaktig som mulig, feelingen på at snøen er underveis. Til nå har det vært en slags tvangsfølelse, ”Snøen må jo komme nå da”. Og det sko den da for så vidt ha gjort også. Men nå har det seg slik at jeg tror at det kommer snø, og jeg vet det faktisk. Logisk tenker du kanskje, temperturen synker jo og det første snøfallet har allerede vært. Ja vel.

Noen vil kanskje si, ”Åå, gidd å skriv om den forbaska snøen igjen, den kan ver i Sirdalen!” Viss det hadde vært snø på Jesu tid og sted, så hadde det logisk og smartisk sett vært et ekstra bud. ”Si aldri (ALDRI) et stygt ord om snøen.(Det ødelegger fellesskapet)” Det hadde vært fint eller hva? Alle kristne måtte da ha vært glad i snøen. Åå, d hadde gjort meg glad.

Hvor sikker på denne påstanden kan jeg være? Ja, egentlig så er det ikke en påstand, men får å være litt nøytral og demokratisk, så ja, greit. Påstanden min er like sikker på en av fem tenker dette når de leser posten. ”Åhr, Hans Kristian har begynt å skrive tull igjen (DETTE ER IKKE TULL). Så viss snøen ikke viser seg på terrassen min før om nøyaktig 200timer, skal jeg gå hjem fra skolen, til fots ja. Og produsere min egen snø!

For all del, jeg er glad i alle dere som ikke liker snø også, for jeg er nemlig i den gode tro at helt, helt, dypt innerst, er alle menneskelige skapninger glade i snø.



Noen som tørr (våger) å vedde imot?

24 Kommentarer:

Klokken 2:57 p.m. , Blogger Sindre sa ...

Haha, om snøen kommer, det vet jeg ikke. Det jeg derimot vet, er at jeg skal le av deg når den eventuelt ikke kommer og du må gå til fots hjem fra skolen, noe som tar laaaang tid, for så å lage snø selv:P

forresten, smartisk?:P

 
Klokken 5:09 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Haha!
Kos dg me å gå t Ålgård!
Komme gjerna snø, men då bare noge sånt så me hadde.. Sånn så bare smelta vekk..=(
Me vil ha SNØ! mye snø! så d går an å ha snøball krig på KRIK:D D hadde vært KONGE! ååå
Savne Explore<3 Snøballkrig på nyttår!!

 
Klokken 5:57 p.m. , Blogger Karen sa ...

Eg ler høgt:)

 
Klokken 6:25 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Konge Hansi. Eg e me dg!!!!

Me vil ha snøøø. Shø

 
Klokken 7:31 p.m. , Blogger Emo sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 7:32 p.m. , Blogger Emo sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
Klokken 7:33 p.m. , Blogger Emo sa ...

Føler det er ligger litt lureri i luften her når det gjelder veddemålet.... hmm.. skeptisk

 
Klokken 9:57 p.m. , Blogger Håkon sa ...

Very well, Hansi : - ) Eg vedde imot! Eg tror ikkje at det komme snø, og dersom det komme snø så ska eg personligt gå heile veien hjem fra skolen - i snø - uden å røyga ein einaste sigarett :P Are we on for a bet? =P

 
Klokken 9:59 p.m. , Blogger Håkon sa ...

Eller even better! Eg ska gå heile veien hjem i T-skjorta =)

 
Klokken 4:33 p.m. , Blogger Silje Iren sa ...

haha! ler høgt av deg som må gå..

 
Klokken 5:01 p.m. , Blogger Camilla sa ...

Eg tror deg hansi!
Lillesøsterå mi på 6år går rundt å seie at imårå komme det snø!
Å nå lese eg dette, det må jo ver någe der altså! Så eg håpe og på Snø! Og eg tror det komme!!

Vi vill ha SNØ!

 
Klokken 2:14 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Det ser bare dårligere og dårligere ut Hansi!
Sei i fra når du går!!
*One Life Moment*

 
Klokken 3:25 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

sindre: jaha, trur du sleppe å le av meg for å sei d sånn:)
"smartisk"; fint ord eller hva?

birthe: Ja, snø blir såå digg:)

karen: Eg komme te å le høgt av de som tar feil:D

petter: Du svikte aldri! fiine:)

magnus: eg e ikkje skeptisk!Eg snakke bare ud fra fakta og egne personlige opplevelser. Viss du vil verme å vedda om det, så versågoo:)

Håkon: Takk for at du går i mot! Eg glede meg te du ska gå hjem fra skulen til ditt vakre hjem, uten t-skjorta og uten enn einaste sigarett!:) Dette står det stor respekt av, men e d verd å ofra helsa for någe du komme te å tapa?;)

Silje Iren: Eg ler høgt av Håkon som "dessverre" må gå:)

Camilla: takk! Eg sette veldi pris på d! Å ja, eg visste d, eg e ikkje aleina å fornemma at snøen komme!
Ellers koseligt at du og vil ha SNØØ:D

Birthe: Neppe,du har nok misforstått. Det ser bare bedre og bedre ud:) Me me jo ha litt spenning her i regnveret!

 
Klokken 12:20 a.m. , Anonymous Anonym sa ...

OiOi Hansi!
Tippe dine Snø utsikter bjunne å se litt bedre ut.. kansje du sleppe å gå hjem!!
Såg på været på Tv Norge for mandag og tirsdag.. E lovt Sol og SNØ (!)
Yess wii like<3

 
Klokken 2:42 p.m. , Blogger Fartein sa ...

hehe. ja hadde vert gøy me litt snø, men tipper på slaps

 
Klokken 2:56 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Oii! Tippe di fleste nå tenkte..
"Esj.. Hansi sleppe å gå hjem fra skolen.."
Det snør!! Har gjort d lenge nå!

 
Klokken 6:24 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

Fartein: ja, sant! Men dr komme snø ass
Birthe: Kom d som ei bomba då? Eg hadde jo feelingen:D
I skrivende stund daler det fint ned! Nå trenge me bare litt flerne minusgrade..

 
Klokken 9:59 p.m. , Blogger Camilla sa ...

Det kom snø hansi!! det kom det kom!! :)

 
Klokken 11:31 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

Så sant så sant! Men d kom ikkje som någen bomba:)

 
Klokken 7:54 a.m. , Anonymous Anonym sa ...

Gralla! du fekk rett:D weee, snøøøøøøøø:)

 
Klokken 10:32 a.m. , Blogger Silje Iren sa ...

haha..tippe me ler av håkon nå=)

 
Klokken 5:29 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

Karoline: SNØØØ!
Silje Iren: Hehehe, stakkars!

 
Klokken 5:52 p.m. , Blogger Karen sa ...

syke fantasier du har hansi:"Takk for at du går i mot! Eg glede meg te du ska gå hjem fra skulen til ditt vakre hjem, uten t-skjorta og uten enn einaste sigarett!:)"

 
Klokken 10:45 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

ja, eg e jo litt syk:)

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden