onsdag, desember 06, 2006

VI VIL HA SNØ!


Om dagen drypper det litt fra den vakre himmelen og i landets aviser florerer overskrifter som ”Rekordregn”, ”Rekordvarme”,” Varmeste november siden 1951” ”Grønn vinter i Sirdalen”. Hvaa? Jada, vi vet alle at det er varmere enn på lenge, at regnet faller irriterende ofte ned, og det i store mengder. Vi forurenser for mye, sier de som har peiling på slike ting, og nøkkelordet har blitt ”global oppvarming” Jaja, vi vet vel egentlig det også.

Men, hvor i all verden har snøen blitt av? Har den gjemt seg bare for å terge oss mennesker? Det er snart jul, og jeg er faktisk litt bekymret. Er det noe jeg liker så er det snø, er det noe jeg trenger så er det snø, er det noe jeg vil ha så er det i hvert fall snø. Jeg kan godt slippe å få julegaver bare jeg får snø! (åå, det skjærer dypt i hjertet å si det) Jeg nekter å tro at den globale oppvarmingen skal ta knekken på det hvite gullet. Jeg er klar for en vinter med masse opplevelser ute i snøen. Explore nærmer seg og Østerrike nærmer seg :D

Jeg er sikker på at Han der oppe er samarbeidsvillig.

Derfor vet jeg akkurat hva vi må gjøre

Felles bønneaksjon for snø!

Be så skal du få, står det i skriften. Vanskeligere er det ikke. Men fint og betryggende er det jammen meg!

Jeg ser fram til en herlig vinter med masser av snø og fullt av gode opplevelser.

Vær med å be!

Ønsker alle en fin adventstid!

19 Kommentarer:

Klokken 10:19 p.m. , Blogger Karen sa ...

Eg ska be for at det IKKE kommer snø på Explore. Så kan dåkke kosa dåkke. Forresten, eg håbe at det samtidig regne kraftigt. Badminton for life!

 
Klokken 10:38 p.m. , Blogger Kristine sa ...

eg vil ha snøøø! ska ver i sirdalen i julå, å då må eg nesten ha snø. å ka blir vel explore uten snø? huff å huff.. eg så har kjøpt meg twintip ski å greier..
jada, den bønneaksjonen e eg med på!

 
Klokken 10:44 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Du vett Karen at hvis du gjør det, ditche med deg på heile EXPLORE, så bare pass deg!! ;)

Eg e så med! Ber for snø, for overflow av snø! B)

 
Klokken 10:46 p.m. , Blogger Sindre sa ...

Det var faktisk ikke morsomt Karen.

Dessuten har du ikke sjans til å vinne mot denne bønneaksjonen! Gud vil det beste for oss, og snø er nydelig, så hvorfor skulle han da ikke gi oss masse snø til å ha de kjekt i på Explore? ;)

 
Klokken 10:47 p.m. , Blogger Sindre sa ...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 
Klokken 10:56 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

vett sje ka eg ska jer uden snø på vei inn i det nye året på lillehammers hoppbakke.... be for livet folkens(alså om snø)

 
Klokken 2:28 p.m. , Blogger Kristine sa ...

någen som vett ka som skjer viss d av ein eller aen merkelig grunn ikkje komme snø i hafjell? volleyball turnering med 1000 stk då eller? :p

 
Klokken 4:06 p.m. , Blogger Silje sa ...

"snø, snø kom igjen, snøen er min beste venn. Vekk med skyer, paraplyer, hold nå opp å regne!"

Eg e me å ber for snø alså! Snø e et must for meg hvis eg ska komma i julastemning. Snø, plis kom! NÅ!

 
Klokken 5:09 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

d va morsomt karen.. ;) eg blir me å ber om null snø!

 
Klokken 5:40 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Eg ber for snø. Men kun i julå.. snøen kan komma lille julaften og vara t 1.nyttårsdag.. itte d, ska d ver tørt og fint sånnat eg kan kjøra bil!!

 
Klokken 5:44 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Haha..ler viss der ikkje komme snø på explore!!
men uansett..ka jørr dåkk viss dårr ikkje komme snø?

 
Klokken 10:46 p.m. , Blogger Unknown sa ...

EG VIL HA SNØ! Å DET NÅ!!!!

 
Klokken 10:48 p.m. , Blogger Unknown sa ...

glede meg jaffal eeevigt masse t Østerrike=) der e d masse kvide, fine, herlige puddersnø:):) bler bra :D E ingen bedre plass eg konne feirt 18års dagen min:) Ååå..Østerrike..snø...pudder...KRIK-folk...18årsdag.... kan d bli bedre?? =)

 
Klokken 3:09 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

SNØ SNØ SNØ!! lett eg e me å ber for at d sga komma snø! eg MÅ ha snø på julaftå!!!!! SCHNØØØØØØØØØØ! Snøøøøøøøøøøøøøøøøøø!
I love snø! eg sga be for hara live:D

 
Klokken 6:04 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

SNø schø!

 
Klokken 10:47 a.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

karen: jaha, trur nok du har tapt kampen!;)

kristine: Snøen e bare nødt te å komma.

Nina: juhu:)

Sindre: Selvfølgelig kommer han ti å gje oss masse snø!:D

Kjetil: Så enige, såå enige!

Kristine: hmm, la oss ikkje tenka på det!.. menja, d hadde jo vært driid!

Silje: fiine:)

Ole Martin: Du har visst ikkje heller forstått det, men alle kan jo ikkje forstå alt:P

Tarja: Har du hørt om vinterdekk?

Silje Iren: Det komme masse snø vettu! jaffal når fålk ber om at det ska komma:)

Ingvild: ÅÅ, eg glede meg og syykt te Østerrike!Trur ikkje d kan bli bedre ;)Blir kult å feira 18års dagen din dr!!

Karras: Glimrande!:) jo flere vi er sammen, er sammen

Buland: Schø Schø!

 
Klokken 9:35 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

ja, hvor blir det egentlig av snøen?

 
Klokken 5:21 p.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

dn e rett rundt omkring!

 
Klokken 7:16 p.m. , Blogger Eli sa ...

amen!! har faktisk tenkt på det sama sjøl!! eg blir med!!

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden