mandag, juni 19, 2006


”Frå farne tider…”
Legobasillen - Hvor ble den av?


...Jeg husker godt rommet midt for en del år siden, det var forandret til en legoverden. Ahh, det var konge det! Legoen fløt over alt; i senga, i hylla, på golvet, i vinduskarmen i bukseslommene og hengende i lampa over pulten. Det var byer, øyer, slott, helikopterlandingsplasser, army, fotball stadion, veier og biler overalt.

Rundt tidlig barneskolealder så var den kuleste bursdagsgaven nemlig lego, og ønsket var alltid å ha de kuleste å nye tingene. Når jeg ikke fikk det, så laget jeg ofte ”de kule tingene” av gamle deler. Slik som jet – fly, romskip og fotballstadion. Jeg var ganske stolt av stadionen, denne hadde jeg nemlig laget før Lego kom med sin versjon. På tribunen sørget jeg alltid for at bortelaget hadde hooligans, slik at jeg kunne storme inn med hæren og politiet jeg hadde. Da ble jeg skikkelig giira!

Ellers husker jeg alltid det var kjekt å være hos kamerater å holde på med lego, det var som en helt ny verden i forhold til den jeg var vandt med. Vi kunne holde på i timesvis, uten at det gjorde oss noe. Alle bekymringer var borte, det eneste jeg var redd for var et militært angrep fra kompisen, ofte i form av legoklosser som ble dumpet ut fra et helikopter, og det kunne ofte bli litt aggressivt etter hvert.

Nå ligger legoen stuet bort i et hjørne her oppe i loftstuen, tv-en står i veien, så jeg kan ikke se den fra her jeg sitter, men jeg føler den nesten.. Det er lenge siden jeg har sett lillesøsteren min leke med den. Det er litt synd egentlig syns jeg… Alle burde leke med lego minst til åttende klasse! hehe.. Nei, slik vil det nok aldri bli.. I hvert fall ikke i disse datatider.. Men, men.


Jeg husker godt alle de timene jeg tilbrakte helt oppslukt i legoverdenen min. Egentlig så frister det litt å begynne med legoen igjen, det vekker så vanvittig gode minner! hehe Jeg holdt faktisk på ”i smug” helt til åttende klasse. Oi! Men, det var utrolig verd det!

Hvem skulle trodd at disse små klossene skulle bli så viktige?


=)

10 Kommentarer:

Klokken 3:15 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Hehe, morsomt! =) Jeg kan huske at lillebroren min hadde utrolig masse Lego, og jeg trodde virkelig at han aldri ville bli lei av det. (Når sant skal sies, så lekte jeg ofte med det i smug jeg og) Jeg syntes det var kjempekjekt å leke politi, mens de andre jentene på min alder lekte med de der ponniene. Menmen.

Syns du bør ta fram Legoen igjen jeg, for moro skyld ;)

-ingunn valdis

 
Klokken 12:44 a.m. , Blogger anjaaen=) sa ...

du skrive så mye kult hansi:D Men jah suns åg du sga bygga deg en lego verden en dag:P

 
Klokken 2:16 p.m. , Blogger Siri sa ...

Når eg va liten lekte eg alltid med playmo..sikkert for at d fins mer jenteting i playmo enn i lego! t kver einaste jul og bursdag stod playmo høgast på ønskelistå, årh, eg bare elskte playmo og nå når du skreiv den posten fekk eg sjikkelig gode minner fra barndommen!
Kanskje med alle sko hatt en dag der me tok fram gamle leker og lekte litt i skjul..tror eg ska jørr d:D

 
Klokken 3:50 p.m. , Blogger Trine sa ...

Åhh.. Hekkan, savne legotiå eg åg sga eg sei dg!! Coca-cola klubben å alt d kula me fant på... Va jo driid rått!! Diggde film-båden du hadde sjå mg!! Halle pallé!! Sunns meste du må skriva åm huttene i skogen åg nå eg!! Åhhh.. Eg savne daj tiene.. Eg hadde en KÅNGE barndåmm me dåkk gutta!! Takker..=)

 
Klokken 4:19 p.m. , Blogger Karen sa ...

Lego e digg, og playmo e digg! Det fins isje noge bedre asså, me sko hatt sånn lekestund asså, hadde vert kuli å lekt litt igjen. Forresten, turtles figurane tok alt! Kan isje sei mer enn respekt for skilpaddene:D

 
Klokken 4:30 p.m. , Blogger Fartein sa ...

lego e matcho!

 
Klokken 12:37 a.m. , Blogger Hans Kristian sa ...

hehe, d e godt d ikkje e bare meg så likte lego veeeldi godt!

moshi og Anja: Det friste å ta ann fram litt i smug av å te ja!Så eg burde jo egentlig..

siri: Eg trur akkurat d hadde vore skamkult! Få fram barndommen litt igjen ;)

Trine: ååå, nå fekk du meg te å huska ennå mer frå legotiå!! D va dridkult å lega me lego nere hos dokke, dokke hadde så mange galkjekke ting! ;)Det hadde ikkje blitt så konge viss ikkje du hadde vore me Trine!! ;) åja, hyttelansbyen å bollefesten va digg! Huske me hadde ei hytta i lag og! Ja, barndommen va gudd rett å slett!

Karen: sko ikkje arrangert ei felles lekestond me lego, playmo å turtles?:P

Fartein: forklar litt nærmere? :p

 
Klokken 4:34 p.m. , Blogger Thomas sa ...

åhh, nå kom det mange gode minner fram i hodet mitt!! :)

 
Klokken 11:58 a.m. , Blogger Unknown sa ...

Lego, duplo, playmo va sjeeefs:D Lekte me d sånn kver dag, bygde gård, politistasjon,pizzarestaurant! Allslags:D Me må nesten ha ein legekveld alså =)

Bra skreve forresten, vekte maaange gode minner ;)

 
Klokken 8:16 p.m. , Anonymous Anonym sa ...

Best regards from NY! Encyclopedia herbal supplement Hiking milford Cheap calls seychelles rules keno

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden